tisdag 20 april 2010

Så här började det......

Har varit hästägare sen 12 års ålder, till ett antal russ. När jag inte längre fick köra ponnytrav så vill jag ha något stort och börja rida igen. Valet föll direkt på ett kallblod. Så likt russen men i lite större format bara. Provade 2 kallblodstravare men det var lite mycket motor i dom. Så då bestämde jag mig för att jag skulle skaffa mig en freiberger.

Fick hjälp av goa vänner att provrida henne i schweiz och så i Aug 2004 kom hon äntligen till mig. Då hade hon precis genomgått 3 års testet.



Jag hade bestämt att vi skulle börja skola om oss båda till western.

Så nu började vår lång resa.

Det tog lång tid för Noelle att aklimatisera sig efter flytten från ett annat land. Så i månader så promenerade vi bara, jobbade med NH. Allt för att skapa en grundtrygghet.



Sen så våren därpå började vi rida henne lite grann.



Noelle är en stark individ men ändå osäker. Så hon var lite otrygg. Och det fanns situationer som verkligen gjorde henne stressad.



Hösten 2008 så ställde jag henne hos min tränare för lite intensiv utbildning. Och man kan väl säga att det var då som det verkligen "lossnade".

Hon vart som förbytt. Så trevlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar