fredag 14 maj 2010

Betäckning


Så i onsdags hade vi tid på seminstationen. Noelle hade varit brunstig i några dagar och jag var rädd för att hon hunnit gå ur brunsten. Lastningen gick öer förväntan, inne på ca: 5 min. Men väl inne får hon huvudet under bommen och slår upp huvudet såklart. Nu tänkte jag att nu backr hon väl ut men icke sa nicke. Hon stod snällt kvar medan vi stängde luckan.

När vi kommer fram så är hon väldigt lugn, vilket stärker mina tankar om att hon är ur brunst.

Vi får komma in nästan direkt och hon blir kollad. Jaaaaa, fortfarande i brunst. Dom sprutar henne med hormoner som ska göra att ägget ovlerar (släpper) inom 36 tim. Så ska hon semineras.

Vi får lämna kvar henne och åka hem. Allt känns jättebra. Noelle är lugnt och allt har gått så bra.


Hinner bara hem och så ringer dom och säger att jag kan komma och hämta henne igen.

Va???

Då har inte sperman blivit skickad som den ska och eftersom det är helgdag så hinner den omöjligt komma innan våran tid på 36 tim är ute.

Känner mig både ledsen och arg. Nu missar vi denna brunst! Och får vänta till nästa.


När jag ska hämta hem henne så vägrar hon totalt att gå in i släpet. Och efter 40 min tragglande så erbjuder sig en "travtränare" som också är där att köra hem henne med sin hästbuss, om hon lättare går på där. Och det gör hon!

Så hon får skjuss hem!


Vilken dag!!


Nu väntar vi på nästa brunst som förhoppnigsvis borde vara om ca: 3 veckor men man vet aldrig med Noelle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar